Julkalender

Nu är det bara en halv månad till första december och startdagen för alla julkalendrar. Så med andra ord är det hög tid att leta eller göra den ultimata kalendern. I år har handeln verkligen slagit på stort för över allt finns nya typer av kalendrar tex sminkkalender på Åhlens, Legokalender, Bodyshops kalender mm. Jag drömmer lite om att få BodyShop kalender, för vilken tjej vill inte ha den? Men den är lite för dyr... Jag vet inte om det blir någon julkalender för mig i år (ville inte bara ha en för att, det ska vara något bra!), men något litet borde jag nog ha, eller vad tycker ni? Hittade en roligt adventskalender idag i en ekologisk butik jag besökte för första gången. Det var en julkalender med te. Ett helt vanligt tepaket, men 24 olika te sorter, en för varje dag. Inte onyttigt och inte helt onödigt (dricker en del te). I LIKE IT!

Bild: Soonentor

Julkalendern kostade ca 45kr och jag hittade den på EkoStore i Göteborg. Vet inte något mer köpställe, men märket är iallafall Soonentor, kanske vet någon var mer det går att köpa deras produkter? Imorgon kommer ett inlägg om hur mina favorit paketkalendrar där du gör egna paket till ser ut...

Kommentarer

Skitbra kalender. Jag ska göra en med 24 kakor till kakmonstret =)
Ylva sa…
hej! Rean på Marimekko gällde minst veckan ut...
/Y
Jultider sa…
Vilken käck kalender. Själv har jag lyxen att få den dyra kalendern från body shop. Längtar så efter att få börja öppna paketen i den.
Ja som sagt: Det finns bra sätt, och det finns dåliga sätt att göra det här med thekalendrar på...

Föredrog varianten du presenterar (även om den var gammal och kanske inte finns i år)
Unknown sa…
Hej!
Jag har köpt hos iforma.se
Man kan köpa på nätet:
http://www.iforma.se/ekologiskt-te/293-sonnentor-te-adventskalender.html
Såååååå fin och gotttttttttttt

Unknown sa…
Hej!
Jag har hittat den hos iforma.se
Man kan köpa på nätet:
http://www.iforma.se/ekologiskt-te/293-sonnentor-te-adventskalender.html
Den ska komma på måndag.... spännande!!!

Populära inlägg i den här bloggen

Vika papperspåse

Pärla julsaker

Smällkarameller