Årets julklapp ´09

Årets julklapp ´09 hade gärna fått vara en gåva till hjärt- och lungfonden istället för en trendmatta enligt mig. De stödjer forskning som genom åren har gjort mycket inom förebyggande och behandling av hjärt- och lungsjukdomar. Jag har sett sjuka människorna komma in på sjukhuset få behandling och bli bättre. Personer som utan forskning inte hade klarat sig. Och ja, det är underbart att se en patient som kom in sjuk på bår och knappt kan andas, sedan själv kunna gå hem efter adekvat behandling. Att det hela tiden utvecklas och blir ännu bättre vård tycket jag är underbart! I min utbildning (DSK-vub) läser jag nu om folkhälsa och ser mer siffrorna runt våra folksjukdomar. Mycket är gjort, men det finns fortfarande mycket att göra!

Hjärt- och lungfonden driver just nu en julkampanj där du som privatperson eller företag kan skänka en gåva på ett lätt sätt till forskning runt hjärt- och lungsjukdomar. Klicka HÄR eller på bilden för mer information.

Bild: Hjärt- och Lungfonden

Visst vore det coolt om vårat konsumtionssamhälle för en gång skull såg mer än bara prylar och skänkt ungefär lika mycket julklappspengar de gör åt till organisationer som hjälper människor på olika sätt! Det tänker jag försöka göra och Hjärt- och lungfonden är en av organisationerna jag kommer stödja!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Vika papperspåse

Pärla julsaker

Smällkarameller